Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ( ΑΡΧΑΙΕΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΛΗΣΕΙΣ)

ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΑ   ΜΥΣΤΗΡΙΑ


ΑΡΧΑΙΕΣ  ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
ΚΑΙ  ΕΠΙΚΛΗΣΕΙΣ

Ένα  αρκετά σε μάκρος  απόσπασμα είναι αυτό που δημοσιεύουμε  πιο κάτω από τον πάπυρο  του Νεμπενσί. Αναφέρεται  στην ψυχή  του  αποδημήσαντος  που  υποχρεούται  μετά το σωματικό  θάνατο  να απολογηθεί  σε 42  αντιπροσώπους  του αοράτου κόσμου  για τα καλά και τα άσχημα που έπραξε  στην επίγεια ζωή του.
Δόξα  σε σένα  που τα μεταξωτά σου  νήματα  είναι μακριά,  σε σένα που έρχεσαι  από το Αννού, δηλώνω  ότι  δεν έχω  κάνει κανένα κακό .
   Δόξα σε σένα  που σε αγκαλιάζει  η φωτιά , σε σένα  που έρχεσαι  από το  Κχερ-Αχά[U1] , δηλώνω  ότι ποτέ μου  δεν έχω κλέψει με βία.
  3. Δόξα σε σένα θεϊκέ  Φεντί , σε εσένα  που έρχεσαι  από το Κχεμεννού,  δηλώνω  ότι  ποτέ μου  δεν έχω  φερθεί  βίαια σε άνθρωπο .
4.     Δόξα σε  σένα Κύριε των Σκυών , σε σένα που έρχεσαι από τιις εκβολές  του Νείλου , δηλώνω ότι ποτέ  μου δεν έχω κλέψει.
5.     Δόξα σε σένα Νέχα –χάου , σε σένα που έρχεσαι  από το Ρε Σταού , δηλώνω  ότι ποτέ μου  δεν έχω σκοτώσει άνθρωπο( άντρα ή γυναίκα).
6.     Δόξα σε σένα  Λέοντα  Θεέ, σε σένα  που ΄έρχεσαι  από τον ουρανό , δηλώνω ότι ποτέ δεν έχω  προκαλέσει  διχόνοια
7.     Δόξα σε σένα Κύριε  που τα δύο σου μάτια   λάμπουν σαν τον ήλιο,  σε σένα που έρχεσαι από το Σεκχέμ , δηλώνω  ότι  δεν έχω εξαπατήσει  ποτέ κανέναν
8.     Δόξα σε σένα φλόγα , σε σένα που έρχεσαι  και φεύγεις , δηλώνω ότι ποτέ μου  δεν έχω εναντιωθεί  στα θεία.
9.     Δόξα σε σένα  κατασκευαστή  των μελών μου , σε σένα  που έρχεσαι  από το Συτενχένεν,  δηλώνω ότι ποτέ μου  δεν έχω δράσει ανέντιμα.
10. Δόξα σε σένα  Κύριε και Δημιουργέ  της φωτιάς  που λιώνει το κερί , σε σένα  που έρχεσαι  από το Χετ-Κα-Πταχ  ( Μέμφιδα ) δηλώνω ότι ποτέ μου δεν έχω κλέψει τροφή.
11. Δόξα σε σένα Αμεντέτ,  δηλώνω  ότι ποτέ  μου δεν έχω  βλασφημήσει.
12. Δόξα σε σένα , που τα δόντια σου λάμπουν , σε σένα που έρχεσαι  από τα σε- ( Φαγιουμ ), δηλώνω  ότι ποτέ  μου  δεν έχω  επιτεθεί  να χτυπήσω  άνθρωπο.
13.Δόξα σε  σένα κύριε  του αίματος ,  σε σένα που έρχεσαι  από τον οίκο του  αίματος (σφαγείο), δηλώνω  ότι ποτέ  μου  δεν έχω σκοτώσει  ζώο.( Τα ζώα  ήταν ιερά πλάσματα  και προστατεύονταν  από τους  θεούς).
14.Δόξα σε σένα κύριε του κάτω  Κόσμου ,σε σένα που έρχεσαι  από το  ναό  του Μαμπετ, δηλώνω  ότι ποτέ  μου  δεν έχω  φανεί άνομος.
15.Δόξα  σε σένα θεέ του Δικαίου  και της Αλήθειας,  σε σένα  που έρχεσαι  από την πόλη  του διπλού  Μαάτι , δηλώνω  ότι ποτέ μου  δεν έχω  αφήσει  ακαλλιέργητη  γη.
16.Δόξα σε σένα  που γυρίζεις  πίσω , σε  σένα  που έρχεσαι  από το Μπάστ, δηλώνω  ότι ποτέ μου  δεν έχω  εξαπατήσει  κανέναν .
17.Δόξα σε σένα  Αάατι , σε σένα  που έρχεσαι από το Αννου , δηλώνω  ότι ποτέ  μου  δεν έχω  κακολογήσει  κανένα.
18.Δόξα σε  σένα  που είσαι  διπλά διαβολικός, σε σένα που έρχεσαι από το Ατι, δηλώνω  ότι ποτέ  μου  δεν έχω  παρασυρθεί σε κακές  πράξεις .
19.Δόξα  σε σένα  φίδι Ουαμέντι,  σε σένα  που έρχεσαι  από το σπίτι  του  αίματος  δηλώνω ότι ποτέ  μου  δεν έχω  μοιχεύσει.
20. Δόξα  σε σένα  φύλακα  του κόσμου , σε σένα  που έρχεσαι  από το ναό του Αμσού  δηλώνω  ότι  ποτέ μου  δεν έχω  διαπράξει  κάτι  ενάντια  στην έννοια της αγνότητας .
21.Δόξα  σε σένα κύριε  των θεϊκών Πριγκίπων , σε σένα  που έρχεσαι  από την πόλη του Νεχατού  δηλώνω  ότι ποτέ  μου δεν  έχω  σπείρει  φόβο  σε ψυχή  άλλου ανθρώπου.
22.Δόξα σε σένα  Κχέμι  καταστροφέα, σε σένα  που έρχεσαι  από τη λίμνη  Καούλ  δηλώνω  ότι πάντα σε σεβόμουν  τις ιερές  μέρες  και την εναλλαγή  των εποχών .
23.Δόξα σε σένα  κύριε του λόγου ,  σε σένα που έρχεσαι  από το Ουρίτ , δηλώνω  ότι ποτέ  μου  δεν έχω  θυμώσει.
24.Δόξα σε σένα  Παιδί ,  σε σένα  που έρχεσαι  από τη λίμνη  Χεκ –Ατ, δηλώνω  ότι πάντα πολεμούσα  υπερ του Δικαίου  και της Αλήθειας.
25.Δόξα σε σένα  κύριε  της έκφρασης  του λόγου , σε σένα που‘έρχεσαι  από την πόλη  Ούνες , δηλώνω  ότι ποτέ μου  δεν έχω  υποκινήσει  κίνημα  κατά της τάξης .
26.Δόξα σε σένα Μπάστ ,  σε σένα πού έρχεσαι από την Ιερή Πόλη , δηλώνω  ότι  ποτέ μου  δεν έχω  κάνει  άνθρωπο  να θρηνήσει.
27.Δόξα σε σένα , που το πρόσωπό σου  κοιτά κατά δύση , σε σένα  που έρχεσαι  από την περιοχή  της ηρεμίας , δηλώνω  ότι ποτέ μου  δεν έχω δράσει  άνομα  και άτιμα
28.Δόξα  σε σένα , Πόδι της Φωτιάς , σε σένα  που  έρχεσαι από το Ακχεκχου , δηλαδή  ότι ποτέ  μου  δεν έχω  κάνει  κάτι ενάντια  στη συνείδησή μου .
29.Δόξα σε  σένα Κενεμπτι , σε σένα που έρχεσαι  από το Κενεμιέτ ,  δηλώνω ότι  ποτέ μου δεν έχω  κακομεταχειριστεί  άνθρωπο.
30. Δόξα σε σένα  που προσπέφτω , σε σένα  που έρχεσαι  από την πόλη  του Σαού (Σαις ), δηλώνω  ότι ποτέ μου δεν έχω  φερθεί βίαια.
31.Δόξα σε σένα  κύριε  των προσώπων , σε σένα  που έρχεσαι  από την πόλη  του Τσέφετ , δηλώνω  ότι ποτέ μου  δεν έχω  δράσει βιαστικά.
32.Δόξα σε σένα χορηγέ της γνώσης , σε σένα που έρχεσαι  από το Ουνθ δηλώνω ότι ποτέ μου  δεν έχω ασεβήσει  ως προς τους θεούς.
33.Δόξα σε σένα , κύριε των δύο κεράτων , σε σένα που έρχεσαι  από το Σατιού , δηλώνω ότι ποτέ μου  δεν έχω φλυαρήσει  χωρίς λόγο.
34.Δόξα σε σένα Νεφέρ-Τεμ, σε σένα  που έρχεσαι  από το Χε-Κα-Πταχ ( Μέμφιδα )δηλώνω ότι ποτέ μου  δεν έχω εξαπατήσει  άνθρωπο
35.Δόξα σε σένα Τεμ –Σεπ σε σένα που έρχεσαι  από το Ταττού , δηλώνω ότι ποτέ μου δεν έχω  καταραστεί  το βασιλιά μου .
36.Δόξα σε σένα  κύριε της καρδιάς , σε σένα που έρχεσαι από την πόλη  του Τεμπτι, δηλώνω ότι ποτέ μου  δεν έχω καταχραστεί μεγάλη ποσότητα  νερού.
37.Δόξα σε σένα Αχί  κύριε των νερών  σε σένα που έρχεσαι  από το Νου , δηλώνω ότι ποτέ μου  δεν έχω υψώσει  τη φωνή μου .έ μου
38.Δόξα σε σένα  που προστάζεις τους ανθρώπους , σε σένα που  έρχεσαι  από το Σαού , δηλώνω ότι ποτέ μου  δεν έχω  καταραστεί θεό .
39.Δόξα σε σένα Νεχέμπ-Νεφερ, σε σένα  που έρχεσαι από  τη λίμνη Νεφερ , δηλώνω  ότι ποτέ μου  δεν έχω φερθεί  χωρίς  ταπεινοφροσύνη .
40. Δόξα σε σένα Νεχεμπ-Καού , σε σένα που έρχεσαι  από την πόλη σου , δηλώνω ότι ποτέ μου  δεν έχω προσπαθήσει  να κερδίσω  αξιώματα .
41.Δόξα σε σένα που το κεφάλι σου  είναι θεικό , σε σένα που έρχεσαι  από την περιοχή σου ,δηλώνω  ότι ποτέ μου  δεν έχω κλέψει  για να αυξήσω τα  υπάρχοντά μου.
42.Δόξα σε σένα κύριε των χεριών μου , σε σένα  που έρχεσαι από την πόλη  του κάτω κόσμου Αουκερτ , δηλώνω ότι ποτέ μου  δεν έχω περιφρονήσει  το θεό  προστάτη της πόλης μου.


Το κείμενο κλείνει  με ύμνο  προς τους θεούς  του κάτω κόσμου .Από τον πάπυρο του Νεμπσενί  παραθέτουμε  κείμενο  επίκλησης  του θεού Όρου προς τον πατέρα  όλων των θεών  κατά τη συνάντησή τους  στις ανώτερες σφαίρες:
«Δέξου το σεβασμό μου , κύριε των θεών , γιατί εσύ είσαι  ο υπέρτατος όλων μας. Εσύ που ζεις με βάση  το σωστό και την αλήθεια , κοίταξέ με , εγώ είμαι ο γιος  σου ο Όρος  που προστρέχει  να σε συναντήσει .Σου έφερα το Μαατ, εδώ στη συγκέντρωση των θεών .Δέξου με ανάμεσα  στους υπόλοιπους θεούς , γιατί κατόρθωσα  να επιβάλλω  την κυριαρχία  σου  πάνω  στη γη  και στην αιωνιότητα.»
Το κείμενο ακολουθείται  από 40 επικλήσεις , οι οποίες όλες  αρχίζουν  με την εξής φράση «Δόξα σε σένα Όσιρι , Είμαι εγώ  ο γιος  σου»    
 Και οι οποίες εκφράζουν  τις καλές πράξεις του Όρου  ή του ιερέα ή του  ικέτη , που επωμίζεται  το ρόλο  του Όρου  προς αναγνώριση  του  από τον  Όσιρι .
Αυτές οι επικλήσεις  έχουν σαν θέμα  τους  την κατατρόπωση  των εχθρών του  κράτους , την προσφορά  θυσιών , την εξασφάλιση  μακροζωίας  και υγείας  του μονάρχη κ.ά. .
Για το παρόν κείμενο , θα πρέπει να  λαμβάνουμε υπόψη  μας  πάντα , όταν μελετούμε  αρχαίες δοξασίες  είναι ότι τα δημοσιευμένα κείμενα , δεν είναι αυθεντικά έχουν  γίνει αντιγραφή  πολλές φορές  , και έτσι  μπορεί να παρουσιάζουν  διαφορές από τα  πρωτότυπα .Ο τρόπος  για να βρει  ο ερευνητής την αλήθειά  είναι μέσω της  βαθιάς μελέτης  του  και της διαίσθησής του  να επικαλεστεί τη βοήθεια των θεών .  
   




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου